Özellikle Türkiye’de çok sevilen bir otomobil olan Volkswagen Polo, küçük boyutları ve sunduğu donanım seviyesiyle göz dolduran bir otomobil. Uzun yıllardan beri üretilen Volkswagen’in B sınıfı temsilcisi özellikle Alman kalitesi ve sağlamlığını en iyi yansıtan, bu özelliğini kendi sınıfında ispatlamış nadir modellerden birisi.
İLK OLARAK 1975 YILINDA ÜRETİLEN VOLKSWAGEN POLO, BUGÜNE KADAR BİRÇOK FARKLI VERSİYONLA TÜKETİCİLERİN BEĞENİSİNE SUNULMUŞTUR. KÜÇÜK BOYUTLARINA RAĞMEN SUNDUĞU KEYİFLİ SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ VE EKONOMİK MOTORLARIYLA OLDUKÇA YÜKSEK SATIŞ ADETLERİNE ULAŞMIŞTIR.
EN SEVİLEN ÖZELLİKLERİNİN BAŞINDA OTOMOBİLİN SEVİMLİ TİPİ VE ÇEŞİTLİ MOTOR SEÇENEKLERİ GELMEKTEDİR. DİZELDEN BENZİNLİYE KADAR BİRÇOK FARKLI MOTOR SEÇENEĞİ SATIŞ BAŞARISI YAKALAMASININ EN ÖNEMLİ SEBEPLERİNDEN BİRİSİDİR.
HEMEN HEMEN TÜM SERİLERDE DERİ VE SADE DETAYLARIN TERCİH EDİLMESİ SINIFINDAN BİR KADEME DAHA YÜKSEKTE GÖRÜNMESİNİ SAĞLIYOR. GENİŞ DİZ VE BAŞ MESAFESİ İSE ONUN EN BÜYÜK ARTILARINDAN.
KÜÇÜK AİLELERİN SIKÇA TERCİH ETTİĞİ BİR MODEL OLAN VOLKSWAGEN POLO DIŞ TASARIMINDA DA SEVİMLİ VE ŞIK ÇİZGİLERE SAHİP BİR OTOMOBİL. ÖN TASARIMINDA KÜÇÜK FARLAR, SERT GEÇİŞLERE SAHİP TAMPONLAR VE KÜÇÜK IZGARALAR HEMEN HEMEN TÜM VERSİYONLARINDA SUNULAN DETAYLARDAN. BU ARTIK POLO MODELİNİN GELENEĞİ HALİNE GELMİŞ BİR TASARIM ANLAYIŞI DEMEK DOĞRU BİR YORUM OLURDU.
YAN TASARIMINDA DÜZ GEÇİŞLERE SAHİP OLAN OTOMOBİLİN TEK KAPILI VE DÖRT KAPILI KAROSER SEÇENEKLERİ DE MEVCUT. ARKA TASARIMINDA İSE SADE TAMPON YAPISI VE KARE STOP LAMBALARI DA TIPKI ÖN TASARIMDA OLDUĞU GİBİ VOLKSWAGEN POLO’NUN GELENEKÇİ TASARIM ANLAYIŞINI YANSITIYOR.
PERFORMANS ANLAMINDA TATMİN EDİCİ MOTOR SEÇENEKLERİ SUNMASI DA MARKANIN GENİŞ BİR KİTLEYE HİTAP ETTİĞİNİ GÖSTERİYOR. TSİ VE TDİ MOTOR SEÇENEKLERİYLE BİRLİKTE AYNI ZAMANDA ATMOSFERİK 1,4 LİTRELİK MOTOR SEÇENEĞİ DE MEVCUT. GTİ VERSİYONUNDA OLDUKÇA GÜÇLÜ BİR MOTORUN OLMASI İSE GENÇ KULLANICILARIN İLGİSİNİ ÇEKEBİLECEK BİR DETAY.
BİRÇOK OTOMOBİLDE OLDUĞU GİBİ VOLKSWAGEN POLO SERVİSLERİNDE DE BİRÇOK SORUNLA KARŞILAŞILABİLİYOR.MOBİL OTO SERVİS BÜNYESİNE GELEN VOLKSWAGEN POLO MARKA ARABALAR İLE YAPTIĞIMIZ ARAŞTIRMA DA TÜKETİCİLERİN SIK YAŞADIĞI SORUNLARI DEĞERLENDİRDİK.
VOLKSWAGEN POLO KRONİK SORUNLARI BAŞINDA DSG ŞANZIMAN PROBLEMLERİ GELMEKTEDİR. DSG ŞANZIMAN PROBLEMLERİ VOLKSWAGEN MARKA BİR ÇOK MODELDE YAŞANABİLİRKEN, MARKA SON MODELLERİNDE BU SORUNU ÇÖZMEYİ BAŞARMIŞ DURUMDADIR.
VOLKSWAGEN POLO DSG ŞANZIMAN PROBLEMLERİNİN EN BİLİNDİK OLANI VİTES GEÇİŞLERİNDEKİ AKSAKLIKLAR VE KAVRAMA PROBLEMLERİDİR. GARANTİ KAPSAMINDA BU TARZ SORUNLAR ÇÖZÜLEBİLMEKTEDİR. GARANTİ KAPSAMI DIŞINDAKİ ARAÇLARIN İSE BU İŞLEMLERİ SON DERECE ASTRONOMİK RAKAMLARA YAPILMAKTADIR.
BİR BAŞKA PROBLEM İSE EGR VALF PROBLEMİDİR. EGR VALF TEMİZLİĞİ YAPILMADIĞI ZAMAN BU SORUN DAHA DA ARTABİLMEKTEDİR. BU STANDART GİBİ GÖRÜNEN BİR ARIZA OLMASINA RAĞMEN BAKILARI EKSİKSİZ YAPILAN POLO MODELLERİNDE DE GÖRÜLEBİLMEKTEDİR.
BUNLARIN DIŞINDA: ÖN KOLTUKLARDAKİ SESLERİN ARTMASI(GICIRDAMALAR), ARAÇ İÇİNDEKİ ORTA KONSOLDA BULUNAN HAVALANDIRMA IZGARALARIN ÇABUK DAĞILMASI VE TURBO OLAN ARAÇLARDA TURBO ÖTMESİ GİBİ SORUNLAR GÖRÜLEBİLMEKTEDİR
MOBİL OTO SERVİS’E GELEN ARIZA TALEPLERİ ARASINDA AYNI ZAMANDA ÖN TAKIM PROBLEMLERİ VE DİREKSİYON KUTUSU ARIZALARI DA MEVCUT. VOLKSWAGEN POLO ÖN TAKIM DEĞİŞİMLERİ DOĞRU ELLERDE YAPILMADIĞI SÜRECE BU TARZ ARIZALARIN TEKRARLANMA İHTİMALİ DE ARTMAKTADIR.
EĞER SİZİN DE VOLKSWAGEN POLO MARKA ARABANIZDA BU TARZ PROBLEMLER VARSA MOBİL OTO SERVİS’TE TÜM BAKIM VE TAMİR İŞLEMLERİNİ KISA BİR SÜRE İÇERİSİNDE, 1 YIL YA DA 10.000 KİLOMETRE GARANTİLİ OLARAK YAPTIRABİLİRSİNİZ.
ARTILARI VE EKSİLERİYLE YAPILAN DEĞERLENDİRME İLE ŞU SONUÇLAR ORTAYA ÇIKMAKTADIR:
(+)Şık tasarım ve kaliteli malzemeler.
(+)Sınıfında olmayan birçok donanımı sunması.
(+)Çeşitli motor seçenekleri.
(-)DSG şanzıman probleminin sık yaşanması.
(-)Servis ağında yaşanan aksaklıklar.
(-)Aşırı yüksek fiyat seviyesi.(sınıf ortalamalarından yukarıda)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder